نگاهی به نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۵
از لامبورگینی اونتادور SV گرفته تا بنتلی اسپید ۶، برای هر سوپر اسپرت نامداری از سراسر دنیا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ جایی وجود دارد،
ولی به نظر شما ستاره این نمایشگاه جذاب با خودروهای رویایی آن کدام مدل بود
امسال نمایشگاهی متفاوت را در ژنو سوئیس شاهد بودیم و به نظر می رسد جو شکل گرفته پیرامون صنعت خودروسازی اروپا را باید در سالن نمایش این رویداد ببینیم،
ولی اگر بخواهیم پیام اصلی نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۵ را بازگو کنیم باید بگوییم «بازگشت سرعت»!
ابر خودروها، هاچبکها و جیتیها حضور ویژهای داشتند و در هر سو مدلها و فناوریهای جدید یا نوآوریهایی وجود داشت که هر بینندهای را به خود جلب میکرد.
بسیاری از غولهای خودروسازی محصولاتی را همراه خود آورده بودند که از هفتهها قبل پیشنمایش آنها برای همه در دسترس بود.
شاهد این موضوع را میتوان فراری ۴۸۸ یا فورد فوکوس آراِس دانست،
اما بنتلی اسیپد ۶ و استون مارتین DBX مفهومی کمی قواعد بازی را تغییر دادند.
EXP 10 Speed 6
نام کامل خودروی بینظیر بنتلی بود که یک طراحی منحصر به فرد و با اصالت را نشان میداد و اگر قرار باشد بگوییم این کمپانی سراغ تولید خودروهای اسپرت کوچک یا یک SUV دیگر برود،
این بار میدانیم چه پاسخی باید ارائه کنیم.
DBX ASTON MARTIN
SUV استون مارتین را باید تحسین کنیم.
جای هیچ تعجبی نیست که از وقتی سکان کار به Andy Palmer سپرده شده، تا چه اندازه طراحی داخلی و دوخت صندلیها و تودوزی خودرو منحصر به فرد شده است.
به نظر ما طراحی این مدل هوشمندانه به نظر میرسد، اگرچه برخی نظر مخالفی دارند.
ولی هیچکس در این موضوع بحثی ندارد که اساسا شاسی بلند DBX استون مارتین آینده مفهومی لاگوندا است که شش سال پیش معرفی شد.
Aston Martin Vulcan
استون مارتین ولکان (Vulcan) نیز در نوع خود بسیار برجسته است و نشان میدهد این خودرو در کنار محصولاتی چون مکلارن P1 GTR و ۶۷۵ LT توانسته
حداقل در تولید خودروهای سرعتی نام بریتانیا را زنده نگه دارد.
اما ماجرا کمی برای گروه خودروسازی فولکسواگن آلمان فرق میکند، این شرکت در نمایشگاه ژنو حضور پررنگی نداشت.
ولی ماجرا برای غولهای خودروسازی اروپا به گونهی دیگری است و
مرسدس بنز و بیامو باید حضوری متفاوت را تجربه کنند.
Mercedes-AMG-GT-3
خودروی افسانهای AMG GT3 مرسدس بنز با بالهای جذاب خود گواه این موضوع است.
Porsche
هر دو خودروی پورشه یعنی ۹۱۱GT3 RS و کایمن GT4 بار دیگر ثابت کردند هیچ جایی در دنیا، بهتر از اشتوتگارت آلمان خودروی اسپرت نمیسازد .
Evora 400
اگر برای آینده لوتوس به عنوان یکی از خودروسازهای انگلیسی نگران هستید شاید مدل Evora 400 نگرانی شما را برطرف کند.
R8 Audio
آئودی R8 مطابق انتظارات یک خودروی کاملا حرفهای است و نسخه تمام الکتریک آن ما را به عصر نیروهای مبتنی بر باتری میبرد،
lamborghini aventador
در حالیکه لامبورگینی اونتادور SV همان چیزی است که از لامبورگینی انتظار داشتیم و
قدرت منحصر به فرد این خودرو مهر تاییدی است بر ادعای ما.
Renault
حداقل رنو توانسته بود با خودروهایی چون شاسی بلند Kadjar و هاچبک کلیو RS 220 کمی به غرفه خود هیجان ببخشد.
کلیو آراس ۲۲۰ از یک گیربکس با کلاچ دوبل بهره میبرد.
Ferrari 488GTB
اگر بخواهیم درباره دیگر خودروسازان اروپایی صحبت کنیم باید به سراغ فراری ۴۸۸GTB برویم که ظاهر آن باعث تحسین Flavio Manzoni (فلاویو مانزونی) به عنوان طراح این مدل شده است.
ولی به نظر میرسد این خودرو با پیشرانه V8 توربوشارژ، کمی با ایده سرجیو مارکیونه برای
استفاده از پیشرانههای V12 و خودروهای SUV تفاوت دارد.
Koengisegg
کونیخزگ را باید یکی از برترینهای نمایشگاه بدانیم که هر دو مدل ۱۸۰۰ اسب بخاری Regera و ۱۱۶۰ اسب بخاری Agera RS را همراه خود به سوئیس آورده بود تا هم ثابت کند سوئدیها نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارند و هم اشارهای داشته باشد به ابرخودروی ۴ درب خود که در آینده معرفی خواهد شد.
Pagani huayra
پاگانی هم با یک نمونه کانورتیبل از خودروی مشهور خود یعنی Huayra (هوآیرا) در ژنو حاضر شده بود که یک خودروی کوچک ولی پرقدرت است.
Honda
هوندا سیویک Type R خیلی با مفهومیهای قبلی همخوانی نداشت و نا امیدکننده به نظر میرسید ولی ۳۰۶ اسب بخار توان و سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت برای یک هاچبک، عالی به نظر میرسد.
infiniti QX30
اینفینیتی QX30 نیز یک مفهومی جذاب از سرزمین آفتاب تابان به نظر میرسید که نشان میدهد ژاپنیها همچنان میتوانند خودروهای قابل توجهی بسازند.
Kia Sportspace
کمپانی کرهای کیاموتورز هم بیکار نمانده و با یک مفهومی زیبا به نام Sportspace پا به نمایشگاه گذاشته بود.
Ford
دستاورد فورد برای نمایشگاه خودروی ژنو یک ابرخودروی GT جدید و مدل جدیدتر خودرو فوکوس RS بود.
هر دو مدل نشان میدهد، همچنان صنعت خودروی آمریکا حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
شاید بتوانیم به عصر طلایی فورد بازگردیم.
کلیپ کوتاهی از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵