وارد شوید ثبت نام

توضیحات مختصری درباره تیونینگ ماشین

بازدید: 823 بازدید
تیونیگ ماشین

خودروهای  تیونینگ  شده گاهی تا دو برابر خودروهای عادی از همان مدل قدرت دارند.

چرا خودروسازان خودشان این تغییرات را روی خودرو انجام نمی‌دهند تا خودروهای قوی‌ تری تولید کنند؟

 

همان‌گونه که اشاره گردید خودروسازان به‌ راحتی می‌توانند تغییراتی که تیونر‌ها انجام می‌دهند

را بر روی خودروها اعمال کنند تا تیونینگ شوند حتی به قدرت‌های بالاتری هم برسند.

چراکه دانش شان در زمینه خودرو و به‌ویژه موتورهای تولید شده بسیار کامل‌تر از تیونر ها است

اما در این میان چند نکته مهم وجود دارد که خودروسازان را از انجام این کار بازمی‌دارد.

نخستین مسئله بحث دوام موتور است؛ موتورهای تیونینگ شده (البته بسته به سطح افزایش قدرت موتور)

معمولا زودتر از موتورهای عادی آسیب می‌بینند.

البته خودروسازان معتبر همواره در زمان طراحی موتور و سایر بخش‌های خودرو، مجموعه اجزا

را برای حد بالاتری ازآنچه خودرو به‌ طور معمول به آن نیاز دارد،

طراحی می‌کنند و به این ترتیب موتور و سایر اجزا خودروهای با فناوری روز به‌راحتی می‌توانند فشارهای بیشتری را تحمل کنند.

 

بیشتر بخوانید : تیک‌ آف (TakeOff) تعریف و آموزش کامل و تفاوت آن با دریفت

 
 

اما این موضوع محدودیت‌هایی نیز دارد و پس از عبور از این محدودیت‌ها، موتور خودرو تحت‌ فشار نامتناسب با طراحی و مهندسی‌اش قرار می‌گیرد که حاصل آن آسیب‌دیدگی سریع‌تر اجزا موتور است.

این مسئله برای تیونر ها اهمیت چندانی ندارد اما خودروسازان که ناچار به گارانتی کردن خودروهای تولیدی خود هستند، نمی‌توانند ریسک این آسیب‌دیدگی را بپذیرند و به همین دلیل دوام را بر توان موتور ترجیح می‌دهند و

دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از خودروهای  تیونینگ  شده از سوی تیونر های خارج از شرکت‌های خودروسازی، گارانتی شرکت سازنده خودرو را از دست می‌دهند.

 

در کنار این‌ها مسایل مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت هم مطرح است چراکه موتورهای تقویت شده معمولا در این دو زمینه ضعف‌هایی نسبت به موتورهای استاندارد دارند و

گاهی در آزمون‌های آلایندگی نمی‌توانند گواهی‌های لازم را کسب کنند.

 

این‌ها و البته دلایل دیگر، شرکت‌های خودروساز را از تقویت بیش از حد موتورهای تولید خود بازمی‌دارد ضمن آنکه این خودروها تیراژ تولید پایینی دارند و گاهی اقدام برای تولید آن‌ها

برای شرکت‌های خودروساز با توجه به جایگاه برند ارزش سرمایه‌گذاری ندارد.

 

منبع : itabnak

دسته بندی اطلاعات عمومی تیونینگ وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت