هدرز ۴ به ۱ یا ۴ به ۲ به ۱؟ از نظر شما کدوم هدرز مناسب خودروی شماست؟؟
آیا تفاوتی هم دارند؟ یا حتی ضرر؟؟
پیشنهاد میکینم اول مقاله زیر را کامل بخوانید تا به طور دقیق بدانید هدرز چیست سپس این مطلب را دنبال کنید.
نصب این قطعه برخلاف افکار عموم که ممکنه برای موتور ممکنه هم مفید باشه و یا ضرر داشته باشه.
مزایای نصب
- افزایش عملکرد و راندمان موتور (حدود ۷ تا ۱۰ اسب بخار)
- بهبود قدرت خروجی پیشرانه
- کاهش ۸ درصدی مصرف سوخت
- افزایش راندمان،توان و قدرت موتور
- تاثیر قابل توجه در شتاب اولیه و ثانویه
- کاهش دمای موتور و پایین تر ایستادن آمپر آب
- ایجاد صدای ریس و غرش
هدرز ۴ به ۱
هدرز ۴ به ۱ (۴-۱ Headers) یک نوع سیستم اگزوز خودرو است که برای بهبود عملکرد موتور طراحی شده است.
این نوع بهطور خاص برای موتورهایی با ۴ سیلندر استفاده میشود.
در این سیستم، لولههای خروجی از هر چهار سیلندر به یک لوله مشترک متصل میشوند. هدف اصلی هدرز ۴ به ۱ افزایش جریان خروجی گازهای اگزوز از موتور است که منجر به افزایش کارایی و قدرت موتور میشود.
در هدرزهای چهار به یک، چهار خروجی سیلندر به یک کلکتور مرکزی وصل میشه و در نهایت یک خروجی بیرون میاد.
مناسب خودروهایی:
که موتور های فابریک و استاندارد دارند
موتور هایی که هیچ گونه تغییری در حجم موتور،
زاویه سوپاپ ها
وسایر تجهیزات خودرو انجام ندادن
توجه
و به هیچ عنوان هدرز ۴۲۱ مناسب این نوع موتور ها نمیباشد
چرا که با کاهش فشار کمپرس سر پیستون ها
موجب کاهش توان و راندمان و شتاب خودرو خواهد شد
هدرز ۴ به ۲ به ۱
در هدرزهای ۱۲۴، چهار خروجی سیلندر به دوتا خروجی تبدیل و سپس به یک خروجی منتهی میشه.
مناسب خودروهایی :
که تقویت انجام داده اند و تغییر در حجم موتور و زاویه سر سوپاپ ها و… انجام داده اند
و راندمان ، توان و اسب بخار خودرو رو بالا کشیدن
و موتور از تراکم بالایی برخوردار است و نیاز به هدرزی با تراکم بالا دارند
برای این نوع موتور ها هدرز ۴۲۱ مناسب است
چرا که میتواند جواب خوبی در قبال تقویتی که در موتور انجام داده اند باشد.
یک پاسخ به “هدرز ۴ به ۱ یا ۴ به ۲ به ۱؟”