وارد شوید ثبت نام

روش تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین؛تشخیص کارکرد واقعی خودرو

بازدید: 907 بازدید

چگونه بفهمیم کیلومتر ماشین دستکاری شده است؟

تشخیص کارکرد واقعی خودرو این روزها تبدیل به معضلی برای خریداران خودروی کارکرده شده است.

برخی باتری سازها با قیمت کم اقدام به دستکاری کیلومتر خودرو می کنند و در مرحله بعد دلال های خودرو تا حد امکان آثار جرم و کلاهبرداری را پاک می کنند.

برای تشخیص کارکرد واقعی خودرو به یک کارشناس نیاز داریم.

 

اما کارشناسی هم هزینه هایی را به همراه دارد و در آن سو، خیلی ها هم دوست دارند خودشان اطلاعات کافی در این مورد را داشته باشند.

به غیر استفاده از نظرات یک کارشناس، راه های دیگری هم وجود دارند که خودمان بتوانیم تا حدودی از دستکاری های احتمالی و تعیین کارکرد واقعی کیلومتر خودرو با خبر شویم،

در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

 

روش های تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین

برای تشخیص دستکاری های احتمالی روی کارکرد خودرو چند روش پایه وجود دارد،

البته باز هم می گوییم: دلال ها و برخی فروشندگان در جعل کارکرد واقعی خودرو تبحر دارند و تقریبا هیچ چیز را فراموش نمی کنند اما آشنایی با یک سری موارد،

در هر صورت می تواند مفید باشد و شما را یک خریدار آگاه و حرفه ای نشان دهد.

آنچه که شما باید به آن توجه کنید ظاهر خودرو و برخی قطعات آن می باشد.

البته جاعلان ممکن است خود این روش ها را بخوانند و نسبت به خنثی کردن آنها اقدام کنند،

ولی قطعات تعویض شده و دستکاری شده، خود عامل ایجاد شک و تردید در نظر خریدار هستند.

بنابراین باز هم تاکید می کنیم که، ظاهر خودرو و برخی قطعات اولین ملاک برای تشخیص کارکرد خودرو می باشند.

 

سائیدگی های پدال، فرمان و دسته دنده

توجه میزان سائیدگی پدال گاز و ترمز یکی از موارد مهم در تشخیص دستکاری کیلومتر ماشین می باشد.

اگر میزان سائیدگی بیش از حد معمول باشد شک برانگیز است و اگر پدال ها تازه تعویض و خیلی نو باشند هم جای شک باقی می ماند.

علاوه بر پدال ها، باید به میزان سائیدگی دور فرمان و دسته دنده نیز توجه کرد.

 

اما دو مورد مهم باقی می ماند که نیاز به توجه بیشتری دارند:

 

۱ خرید خودرو با کارکرد بالا: رادیاتور

از آنجا که رادیاتور خودرو تقریبا هر ۱۵۰ هزار کیلومتر تعویض می‌گردد، تعویض زودتر می تواند شک بر انگیز باشد.

در طرف دیگر: شما باید به فواصل بین پره های آن توجه کنید. این فاصله ها به مرور زمان افزایش پیدا می کنند.

اگر رادیاتور تاه تعویض است یا فواصل غیر عادی دارد احتمال دستکاری در مقدار کارکرد خودرو بالا می رود.

البته لازم به ذکر است که شما برای نتیجه گیری صحیح باید تمام موارد را مد نظر قرار دهید نه فقط یکی از آنها را.

 

۲ خرید خودرو با کارکرد پایین: دیسک ترمز

اگر فروشنده ادعا می کند خودرو زیر ۵۰ هزار کیلومتر کارکرده، لبه های دیسک ترمز نباید تیز باشند. 

دیسکی که حدودا بالای ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر کار کرده است دارای لبه‌های تیزی خواهد بود شما باید دیسک ترمز را با دقت ببینید و با آن را لمس کنید.

اگر بیش از یک مورد از نکات امروز غیر عادی جلوه می کرد از خرید خودرو منصرف شوید. قاعدتا فروشنده گان توجیهات خوبی برای سوالات تان دارند اما به دیده های تان بیشتر اعتماد کنید.

منبع: caracaltuning

دسته بندی اطلاعات عمومی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت